Ridpasset

Oh shit vad taggad Sacke var idag, helt galet alltså. Så fort jag kom ut från stallet var det fullt ös :p Skrittade upp till hemmanet och tillbaks två vändor, Vilket är runt 2 - 3 km sammanlagt. Eller ja, skrittade? Han taktade hela tiden, alltså verkligen heta tiden. Gick på tvären och bara trippade. Usch, blev så himla frustrerad alltså. Det är så jobbigt när han blir sån..

Sedan efter vår "fina" framskrittning fick jag göra massor med små serpentiner under hela lilla vägen. Även så fort han försökte öka farten så la jag in en halt. Det gick absolut inte, gav inte ett dugg. Så efter vi testat det runt 10 min så försökte jag med halter, rygga tillbaks så fort han ökade. Höll även på att ställa honom mycket men det gav ingen efekt, eller ingen är väll att ta i men absolut inte tillräckligt mycket iallafall.

Jag höll helt allvarligt på att bryta ihop och gå tillbaks till stallet och be Julia rida honom istället, men jag vägrar ge upp så jag bet ihop.  Jag började istället minska skritten enormt mycket, alltså nästan så att han smög fram. Och han började faktist slappna av, inte nå triggad alls vissa stunder vilket var grymt skönt. Gjorde även massor med skänkelvikningar i den minskade skritten och det viktiga då var att han skulle behålla takten och följa bra med rumpan. 

Haha, shit måste sticka nu! Paradise börjar, men jag skriver klart sen. Ha det bra så länge




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0