Behöver detta

Tänkte göra en lista på saker jag behöver eller vill ha i nuläget.

* Hoppsadel - Min jacson legano sadeln blev Sacke väldigt ruggad sist av när jag red i den, så den passar helt enkelt inte optimalt. Jag vet inte heller om jag vågar ge Pessoa legacyn en chans till. Jag skulle gärna inskaffa en Prestige versailles, tror dock inte att pengarna räcker till en sån tyvärr!

Kom gärna med förslag på sköna hoppsadlar!



* Någon slags gelpad - Vill ha en sån pad i hoppningen så Sacke får lite stöd innan ryggen.

399 kr från hööks

595 kr från Grand-prix,

Jag tycker personnligen denna modell är snyggare än den från hööks.



* Bett oledat pelham, vill prova detta bett på Sacke då jag själv brukar gillar det bettet. Sacke har en tendens till att bli stark och okänslig i munnen i vissa situationer. Jag har ju ridit honom på jaktkandar lite, men det bettet funkade han inte upp till 100% på.

355 kr från grand-prix

311kr från grand-prix REA



* Boots - Vita gummiboots. Jag har ju redan svarta men tycker att vita är mycket snyggare! Jag tycker det är skönare att ha boots nu under vinter tider då hästarna är broddade.

Finns på hööks för 99 kr, dom har även en modell för islandshästar som enligt mig är ännu snyggare. Tror dom kosstar runt 150 kr



* Övergångs täcke till våren - vet inte vilket märke och än. Tänkte att täcket ska vara 100 - 200 gram ifl!



* Kingsland väst - Vill ha den glansiga modellen. Perfekt att ha nu på våren och i ridhuset. Dessutom är den riktigt snygg!

 

Priset ligger någon stans runt 1000-1500 kr skulle jag tro?



* GPA speed air evuolution eller Charles owen john whitaker

eller

Priset på GPAn ligger  någonstans runt 5000-6000 kr kan jag tänka mig, Charles owen 2500 - 3000 kr

 

 

 

 

 




Kommentarer
Postat av: Ida

jag skulle då inte tacka nej till en brun gpa hjälm, så snygga!

2010-01-12 @ 22:09:42
URL: http://inhast.blogg.se/
Postat av: Jossan

ang bootsen du vet om att dom för islandshät är tyngre än vanliga för ridshästar för att ge bättre steg och action i gångarterna? :)

2010-01-13 @ 16:16:02
URL: http://www.mittlivomingenting.devote.se
Postat av: Fanny

Till jossan, jepp jag vet :) Men det är väll inte direkt mycket det handlar om ;D?

2010-01-13 @ 17:02:45
URL: http://tmntsk.blogg.se/
Postat av: jullis

hihi jag ska köpa en kingsland väst och en jw hjälm :D:D:DDDDD fast det vetu ju (A) men man måte ju få skryta lite iaf hihi. Bra att du börjat blogga igeeeeen :D

2010-01-13 @ 17:03:12
Postat av: Ina

Snygga grejor:)

Men som sagt islandsbootsen är det vikt på och det ska man inte använda i onödan.

2010-01-15 @ 17:20:54
Postat av: Fanny

Okej, :) Hur mycket handlar det om igentligen? Är inte så inne på islandsgrejjor men såg dom bara och dom såg bra ut :D Men har sett några liknande på andra ställen för ridhästar, får bli sånna istället :)

2010-01-15 @ 18:24:25
URL: http://tmntsk.blogg.se/
Postat av: Jossan

Nej rör sig inte om så mycket, tror mina väger runt 230 - 250 gram, men endå fortfarande extra tyngd. :)

2010-01-16 @ 17:44:56
URL: http://mittlivomingenting.devote.se
Postat av: fanny

Jaha, då äre lika bra å köpa dom vanliga :)

2010-01-16 @ 18:22:08
URL: http://tmntsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0