Vad har du för mål?

Vad har du för mål inför 2010 med din/dina häst/ar? Vad var dina mål under 2009?

Jag har bara haft honom som min i en månad, så jag har inte någon stor lista över mål precis ;)
Men de målen jag har tills årskiftet är:
* Skänkelvikning  [ Avklarat ]
* Bakdels vändning
[ Avklarat, behöver dock slipas lite till ]
* Framdels vändning
* Kunna ställa sig åt både höger och vänster
[ Avklarat ]
* Kunna galoppfattningar flytande

Det är mycket grundläggande arbete vi jobbar med. Något som jag anser är viktigt att en ridhäst kan. En häst som flyttar sig för skänkeln är det mcket, mycket lättare att kommunicera med än en som inte gör det. Det är väldigt skönt att Sacke är lätt lärd, allt går in i huvet på honom på en gång. Men det är ju som sagt inte bara en fördel, han har ju även "lärt" sig att stegra på slutet, men det håller han faktist på att sluta med, sköönt :)

Nu ska jag berätta målen inför 2010 :

* Galopp ombyten
* Arbeta i bra form i alla gångarter
* Samlad och ökad galopp
* Hoppa bana 100cm hemma
* Debutera 90 cm på tävling
* Öpnna & sluta





Som sagt, var är dina mål?

Kommentarer
Postat av: MJ

Haha ser ganska liknade ut för mig.

under 2009 har det väl mest varit att få henne att arbeta i gångarterna och lyssna på en. Mer träning på skänkelvikning i trav den tid som är kvar och övergångar.



Under 2010 blir det debut på hoppbanan i 90 och 100 cm. Galoppombyte, bakdelsvändning, öppna o sluta och ev någon dressyrtävling :)

2009-11-22 @ 12:04:13
URL: http://mildahilda.blogg.se/
Postat av: Andrea

Mitt mål med mina hästar är att debutera lätt a med båda två, dom är c ponnysar. Fin blogg

2009-11-22 @ 13:47:03
Postat av: Anonym

mina mål är också nästan likadana, sen att lyssna mkt bättre för hjälperna osv osv :D sen det där med hoppningen 1 meter bana får vi allt se hur det går.. hehe

2009-11-22 @ 18:31:24
Postat av: Elin

Mina mål är lite liknande men min ponny blir väldigt lätt framtung och hänger på bogarna så mitt största mål är att han ska börja jobba mer i bak och gå i lite högra form :)

2009-11-23 @ 08:10:39
URL: http://elinpamlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0