Fan också :(

Igår (fredag) longerade jag Sacke, han var väldigt duktig och skötte sig jätte bra nästan hela tiden. Han både travade och skrittade på jätte fint. Sen har han svårt för att galoppera på volt än så länge. Men han gick ifl rent, ingen hälta alltså.

Sen skulle vi träna i ridhuset idag, såg fram imot det jätte mycket eftersom det mest har blivit utritter nu på sistonde.
Men imorse när jag hämtade in honom från hagen såg han halt ut. Tog in honom i padocken för att se hur han rörde sig utan täcket och visst haltade han allt:/ Både i traven och skritten, speciellt i minskad trav och ökad skritt. I ökad trav markerade han nästan inget. Men det är inte samma ben som förra gången i alla fall, de är ju tur..

Det är ju väldigt lerigt i hagarna så chansen att han halkat och sträckt sig är ju rätt stor. Hoppas inte hovarna krånglar igen bara, för en ponny som har så känsliga hovar kan det bli mycket problem med :/ Tror inte heller det skulle vara någon inflammation eftersom han blivit riden så lugnt.. Men som sagt gick han helt rent i fredags.

Får hoppas på det bästa nu när jag äntligen hittat en ponny som är perfekt för mig, trodde aldrig jag skulle vilja ha någon annan än Timon ju. Men Sacke är så speciell, en på miljonen <3 Jag vill verkligen ha honom men det är svårt om han får små skador ofta.. :/

ogogx


Kommentarer
Postat av: angelica

vad tråkigt :(

2009-11-21 @ 15:42:30
Postat av: Ellen

Näe gu så tråkigt! Hoppas att han snart blir bättre:/

2009-11-21 @ 18:21:45
URL: http://emsjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0