Dåligt uppdaterat..

pga. att jag haft så ont i ryggen/svanskotan, har haft svårt att sitta på dator stolen xD haha.
Men vi börjar med
Måndagen
: Kom till stallet vid kvart i 8, hälsade på Sacke och kände igenom benen = Inte varm eller svullen någon stanns. Men när han fick springa i padocken var han fortfarande halt, men dock markerade han mindre än sist. Han fick gå kvar inne i padocken så jag fixade lite mat och vatten till honom.

Sedan kom Matilda, som skulle hoppa i ridhuset. Vi drog dit och hon red fram själv först. Sen hjälpte jag henne lite :) Hon har fått jätte fin galopp nu, superbra! Hon hoppade en tvåkomb. med lågt A hinder och högre B hinder.  Hon hoppade några språng på 120 cm  och det gick superbra, Tatiana hoppade kanon! Måste filma på henne nån gång när hon hoppar och lägga upp här, hon har verkligen bra teknik alltså!
När jag såg dom hoppa blev jag så himla sugen också! Var så länge sedan jag hoppade nu, så jag skulle få hoppa några språng på henne.

Kände på henne i 5 minuter först och red sedan an mot hindret som vi hade sänkt ner till 100 cm. Tatiana drog lite åt höger och jag kände att det fanns en risk att mitt ben skulle dra in i hinderstödet. Så jag fick styra upp henne till vänster men hon styrde dock inte, utan de var bara jag som gjorde det, haha. Ifl, Tatiana överhoppade sig, och med hennes teknik är det inte speciellt lätt att hålla sig balanserad då. Jag vet helt ärligt inte vad som hände men jag for till vänster rätt upp i luften, gjorde en volt och landande rätt ner på ryggen.

De känns lite pinsamt att berätta det för nu tror ni nog jag är as kass, men jag vet helt ärligt inte hur de där hände :o Jag har aldrig ramlat av sådär förut och har ju varit med om hästar som överhoppat sig på högre höjder lixom :p De måste varit att ja var påväg åt vänster å hon åt höger. Aja, känner mej KASS ifl, haha men får skylla mig själv som vill rida andra pållar än min egen.

Tror i alla fall att jag har fått en spricka i nått ben brevid svanskotan, har förjävla ont alltså :p





Tisdagen:
Åkte in till equeen vid 11 och fixade en svanskappa, sen vidare till stallet. Tog in Sacke och testade igenom sadeln enu en gång, jag tycker faktist den ligger riktigt bra! Men jag blir så osäker när jag får stolsits i den, men de får jag alltid när jag rider Sacke, oavsett sadel.. Lämnade Sacke inne i boxen sedan så han fick vila benen lite till. Testade en sadeln på Millan också och den låg i framvikt. Sen kom Matilda till stallet och vi åkte till equeen igen för vi skulle kolla på Sadlar till Tatiana. Vi tog med oss en Pessoa legacy och en forestier och provade dom på henne. Pessoa legacyn låg jättebra på henne, jämnvikt, bra efter ryggen och inte ett ruggat hårstrå efter ridningen och matilda gillade den också! Forestier sadeln red hon aldrig i utan vi testade den bara på ryggen och den såg bra ut också! Men tror hon blev kär i legacyn :) Millan stog dock inne så jag la på forestier sadeln på henne och den låg väldigt bra alltså! Men hon blev aldrig riden i den så den kanske glider frammåt som de flesta sadlar gör.. Sen bytte jag täcken på lillbusen och släppte ut honom sedan :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Rider du inte Timon någonting alls längre ens nu när Sacke är halt?

2009-11-24 @ 21:19:16
Postat av: Isa

Svar om Facundo sadeln: Jag tycker den är jätte bra, ligger väldigt bra på de flesta hästarna och man får en bra sits av att rida i den + att den är väldigt skön :)

2009-11-24 @ 21:59:00
URL: http://barahast.blogg.se/
Postat av: Fanny

Hej, som du ser så står det att jag har fått en spricka/skada i ett ben brevid svanskotan. Det är inte så skönt att sitta i en sadel då :) Frågan är om jag ens kommer upp.. Sen har Timon problem med ett bakben nu för tillfället och han ska kollas upp innan han börjar ridas igen..

2009-11-25 @ 08:52:05
URL: http://tmntsk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0